praca

W obecnych czasach sytuacja na rynku pracy stała się bardzo dynamiczna. Czasy, kiedy o zdobycie pracy trzeba było prosić przyszłego pracodawcę już dawno przeszły do lamusa, a urzędy pracy świecą pustkami. Jest to nie tylko zasługa rozwoju gospodarczego kraju, ale większość firm przeszła do Internetu i właśnie tam zamieszcza swoje oferty pracy. Znalezienie lepszego zajęcia, zarówno pod względem finansowym jak i psychicznym, nie stanowi żadnego problemu i zręcznie można przejść z jednej firmy do drugiej.

Jak znaleźć dobrą pracę, kiedy musimy przebijać się przez gąszcz często niejasnych ofert?

Pierwszym krokiem, jaki powinniśmy zrobić jest zadanie sobie pytania – jaka praca spełniałaby nasze oczekiwania i gdzie powinniśmy zacząć swoje poszukiwania? Zdecydujmy więc co tak naprawdę nas interesuje. Czasami to jednak nie wystarczy, gdyż nie każdy orientuje się w firmach z interesującej nas branży, nie znamy wymagań pracodawców, bądź na co zwrócić konkretnie uwagę, przez co poszukiwania tylko się przeciągają i pomimo rozesłania kilku CV okazuje się, że oferty te nie są do nas pasujące. Można jednak ułatwić sobie proces poszukiwań stosując się do kilku podanych poniżej wskazówek. Przeglądając oferty pracy warto prześledzić czy napisane są przejrzyście i posiadają wszelkie potrzebne informacje.

Jeśli firma w ogłoszeniu nie zataja żadnych informacji i wydaje się być szczera wobec potencjalnego kandydata, należy traktować to jako dobry znak. Jeżeli zaś firma nie podaje nawet tych najbardziej podstawowych informacji, takich jak stanowisko na jakie aplikujemy, wtedy powinniśmy skierować naszą uwagę na inną ofertę, gdyż najprawdopodobniej stracimy tylko czas. Gdy znajdziemy firmę, której oferta przyciągnie naszą uwagę, przed wysłaniem dokumentów aplikacyjnych warto zasięgnąć opinii na jej temat.

W sieci znajduje się co najmniej kilka serwisów, które zajmują się zbieraniem opinii o przedsiębiorcach. Należy mieć na uwadze fakt, iż znalezione informacje nie gwarantują stuprocentowej rzetelności, ponieważ mogą być pisane pod wpływem emocji, ale jest już to jakiś krok. Jeżeli któryś z naszych znajomych miał styczność z daną firmą, warto zapytać go o zdanie. Wysyłając CV i list motywacyjny powinniśmy zadbać, aby pierwsze wrażenie jakie wywołają u rekrutera od samego początku było pozytywne. Już w tych dokumentach należy wyrazić nasze zaangażowanie i chęć podjęcia pracy w danej firmie.

Pamiętajmy, aby dokumenty były napisane spójnie i przejrzyście. Warto oprzeć się na ogłoszeniu i na jego podstawie opisać swoje umiejętności i doświadczenie, wtedy szanse, że praca będzie na wyciągnięcie naszej ręki znacząco wzrosną. Nie bójmy się zapytać rekrutera o interesujące nas kwestie. Dzięki temu już na etapie kwalifikacyjnym możemy dowiedzieć się, czy oferta spełnia nasze wymagania. Jak znaleźć dobrą pracę, jeżeli powyższe wskazówki nie przyniosły pożądanych rezultatów? Warto wtedy podnosić swoje kwalifikacje. Wiedza zdobyta na kursach czy studiach prędzej czy później zaowocuje, a kontakty jakie w trakcie nauki zdobędziemy dodatkowo mogą nas wspomóc.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here